پیشینه ومبانی نظری تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر راه اندازی کسب و کار خانگی
تعداد صفحات | 46 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | علوم انسانی |
پیشینه و مبانی نظری تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر راه اندازی کسب و کار خانگی
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
فهرست
2-1- مقدمه……………………………….. 10
2-2- تعاریف و نظریه های سرمایه اجتماعی………. 11
2-2-1- بوردیو…………………………… 12
2-2- 2- لین…………………………….. 13
2-2-3- کلمن…………………………….. 14
2-2-4- پاتنام…………………………… 14
2-2-5- فرانسیس فوکویاما………………….. 15
2-3- تعاریف و مفاهیم کسبوکار خانگی………….. 20
2-3-1- انواع مدلهای کسبوکار خانگی…………. 22
2-3-2- چالشها و موانع توسعه مشاغل خانگی……. 24
2-3-3- کسبوکار خانگی در ایران…………….. 24
2-4- تحقیقات خارجی……………………….. 25
2-5- تحقیقات داخلی……………………….. 29
2-6- جمع بندی……………………………. 34
2-7- چارچوب نظری و مدل مفهومی پژوهش………… 35
2-7-1- اعتماد…………………………… 36
2-7-2- شبکه…………………………….. 37
2-7-3- هنجار……………………………. 38
2-8- مدل زیر بنایی پژوهش………………….. 39
2-9- خلاصه فصل……………………………. 40
2-1-مقدمه
از زمان سقوط دیوار برلین توجه فوقالعاده ای به چند موضوع مرتبط با یکدیگر از قبیل سرمایهی اجتماعی، جامعهی مدنی، هنجارهای اجتماعی و اعتماد، به عنوان مسائل عمدهی دموکراسی معاصر معطوف گردید (فوکویاما، 1379: 9). سرمایهی اجتماعی در جوامع و سازمانهای نوین از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد و برنامهریزان با شناخت میزان سرمایهی اجتماعی خود در ذهنیت مخاطبان میتوانند، برنامههای آتی خود را ساماندهی نمایند (کامران و دیگران، 1389: 21). سرمایهی اجتماعی همچون مفاهیم سرمایهی فیزیکی و سرمایهی انسانی (یعنی ابزار و آموزشهایی که بهرهوری فردی را افزایش میدهند) به ویژگیهای سازمان اجتماعی از قبیل شبکهها، هنجارها و اعتماد اشاره دارند که هماهنگی و همکاری برای کسب سود متقابل را تسهیل مینمایند (پاتنام، ۲۰۰۰: ۶۷). سرمایهی اجتماعی سود سرمایهگذاری در زمینهی سرمایهی فیزیکی و انسانی را افزایش میدهد. در جامعه ای که از نعمت سرمایهی اجتماعی چشمگیری برخوردار است، همکاری آسانتر است (ناطق پور و فیروزآبادی،1384 : 61-60). با توجه به تقاضای فزاینده برای کسبوکارهای ارائه دهنده خدمات و نیز با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیکی اخیر، فرصتهای کسبوکار خانگی نامحدود و پایان ناپذیر به نظر میرسند. این نوع کسبوکارها از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند، به گونهای که فرد میتواند در کنار خانوادهی خود اقدام به فعالیت شغلی نماید و نیز فرد از استقلال برخوردار گردیده و در واقع رئیس خود به حساب میآید (غلامی و احمدپور داریانی،1386 :3). از آنجایی که سرمایهی اجتماعی دارای توان تأثیر بر فعالیتهای کارآفرینی و راهاندازی کسبوکار میباشد، لذا در این پژوهش به بررسی تأثیر سرمایهی اجتماعی بر راهاندازی کسبوکار خانگی میپردازیم.
در این فصل ضمن بیان نظریهها و مفاهیم سرمایهی اجتماعی و مشاغل خانگی، به بررسی مطالعات پیشین در این زمینه میپردازیم. در آخر نیز به بیان چارچوب نظری و مدل مفهومی و زیر بنایی پژوهش پرداخته میشود.
2-2-تعاریف و نظریه های سرمایه اجتماعی
مفهوم سرمایه را میتوان از آرای مارکس دنبال نمود. در مفهوم پردازی مارکس، سرمایه بخشی از ارزش اضافی است که سرمایهداران و کسانی که ابزار تولید را در اختیار دارند، از گردش کالاها و پول در فرایندهای تولید و مصرف، آن را به دست میآورند (توسلی و موسوی، 1384: 2). در واقع سرمایه را هم به عنوان یک مفهوم و هم به عنوان یک تئوری میتوان در نظر گرفت. سرمایه به عنوان یک مفهوم، سرمایه گذاری در انواع خاصی از منابع ارزشمند جامعه میباشد و به عنوان تئوری فرایندی است که توسط آن سرمایه حاصل میشود و برای بازگشت مجدد به کار گرفته میشود (لین، 2001: 3).
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 82 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 56 |
مبانی نظری رشد اقتصادی کسب و کار، توسعه اقتصادی، نظریه های رشد، نقش واسطه ها در رشد کسب و کار
خلاصه ای از کار:
مفهوم توسعه و رشد اقتصادی
با یک دید کلی میتوان دریافت که کشورهای در حال توسعه با خدمات، محصولات و نیروی کار ارزان خود قادر به برتری در رقابت بازار نیستند و نمیتوانند پا به پای کشورهای سریعالتوسعهای مثل چین و هند و.. حرکت کنند. با اینکه این رقابت از آن سوی جهان ایجاد میشود، قیمت تمام شدهی خدمات یا کالاهای تولیدی در این کشورها که به اروپا و آمریکا صادر میگردد از هزینهی تولید آنها در این مناطق توسعه یافته کمتر است. بازارِ حساس به مشتری، به کیفیت، محصولات بهینهسازی شده، خدمات طولانی مدت و محصولات ابتکاری نیاز دارد. بنابراین کشورهای در حال توسعه برای ارتقای محصولات جدید خود، شناخته شدن در عرصهی جهانی و یا حتی برای بقای خود تحت فشار جهانیسازی، باید ارکانی نوین برای خود در نظر گیرند(Gordon, 2000).
........................
- مفهوم توسعه اقتصادی:
پروفسور جرالد مییر[1] می نویسد: توسعه اقتصادی عبارت است از: فرآیندی که به موجب آن، درآمد واقعی سرانه در یک کشور و در دورانی طویل المدت افزایش می یابد( جیروند، 1386).
مایکل تودارو، توسعه را اینگونه تعریف می کند: توسعه را باید جریانی چندبعدی دانست که مستلزم تغییرات اساسی در ساخت اجتماعی، طرز تلقی عامه مردم و نهادهای ملی و نیز تسریع رشد اقتصادی، کاهش نابرابری و ریشه کن کردن فقر مطلق است( فرجادی، 1370).
نتیجه اینکه توسعه به مثابه یک فرآیند با رشد اقتصادی همسان نیست. می توان کشور خاصی را درنظر آورد که در آن تولید ناخالص ملی سرانه افزایش یابد ولی در عین حال نابرابری درآمد بیشتر شود، یعنی فقیرها فقیرتر شوند و دیگر هدفهای توسعه نیز رشد منفی پیدا کند. این وضعیت را می توان رشد اقتصادی همراه با توسعه منفی به شمار آورد که در آن به رغم افزایش میانگین درآمد، اوضاع اقتصادی توده مردم بدتر می شود و رفتارهای شخصی و گروهی به گونه ای که در آرمانهای نوین سازی موردنیاز است، پیشرفتی حاصل نکرده است.
..............................
- مفهوم رشد اقتصادی
رشد اقتصادی عبارت است از: افزایش مادی کل درآمد ملی یا تولید ناخالص ملی یک جامعه طی یک دوره معین. رشد اقتصادی پدیده ای کمی است که به طور معمول آن را به صورت درصد تغییرات افزایش درآمد ملی یک جامعه نسبت به سال قبل یا دوره قبل بیان می کنند(Bullock et al.,2008).
....................
-تفاوت رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی:
رشد اقتصادی صرفاً پدیده ای کمی است. حال آنکه توسعه پدیده ای مرکب از جنبه های کمی و کیفی می باشد. در حقیقت توسعه اقتصادی علاوه بر آنکه رشد اقتصادی را دربرمی گیرد، ابعاد کیفی دیگر نظیر تغییرات بنیانهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی را نیز در خود دارد. در توسعه اقتصادی بهبود در عوامل تولید- چه از جنبه کمی و چه از جنبه کیفی- بهبود روشهای تولید، تغییر ارزشها و تغییر وجهه نظرها نیز به چشم می خورد. اما در شد اقتصادی چنین نیست
..........................
- نظریه های رشد
تاریخ نظریه های رشد اقتصادی از زمان نوشتن کتاب ثروت ملل آدام اسمیت و الگوهای رشد کلاسیک در قرن بیستم و نیز الگوهای نئوکلاسیک دهه سوم قرن بیستم که آغازگر الگوهای رشد است، تا الگوهای رشد نوین که عملاً از نیمه دوم دهه 80 این قرن شروع شده و تا اکنون ادامه دارد می پردازد. شاید بتوان گفت که نظریههای مدرن رشد اقتصادی با مقالة نئوکلاسیک و سی صفحهای رابرت سولو ( 1956 ) با عنوان “مقالهای دربارة نظریة رشد اقتصادی” شروع شد. اما در عین حال وی در سخنرانی جایزة نوبل خود (1987) چنین اظهار میدارد:
.............
-نظریه رشد کینز
کینز در پاسخ به شرایط رکود اقتصادی سالهای 1932-1929 که جهان سرمایه داری را فرا گرفته بود، نظریه خود را برای تبدیل رکود اقتصادی به رونق و شکوفایی در کتابی تحت عنوان نظر یه عمومی در سال 1936 ابراز داشت. در طول سالهای رکود بزرگ درآمد ملی آمریکا از 87 میلیارد دلار در سال 1930 با تنزل پیاپی پس از 4سال به حدود 39 میلیارد دلار در سال 1933 رسید. در این چهار سال سطح زندگی به بیست سال قبل برگشته بود و تولید ناخالص ملی یکباره نصف شد. خیل انبوه بیکاران در همه جا سرگردان و حیران بودند( رحمانی، 1381).
...................
- نظریه رشد سولو- سوان
همانطور که در ابتدای نوشته گفته شد، مهمترین مقاله در مورد نظریة رشد اقتصادی که مورد قبول همگان قرار گرفت، مقاله های نئوکلاسیک سولو (1956) و سوان (1956) بود، که پایة اصلی نظریههای رشد اقتصادی در دهههای بعدی شد. دلیل پذیرش الگوی (سولوـ سوان) استفاده از تابع نئو کلاسیکی، فرض بازدة ثابت نسبت به مقیاس، قانون بازدة نزولی در داده و وجود کشش جانشینی مثبت بین دادهها بود.
.................
- مقایسه الگوهای رشد برونزا و درونزا
پروفسور تیرل وال(1999) در تحقیق خود بیان می نماید که :“ نظریة رشد درونزا به همان قدمت نظریة رشد و توسعه است”. زیرا یکی از پرسشهایی که نظریه رشد درونزا اکنون در حال مطرح کردن و در پی جواب یافتن برای آن است، از عصر آدام اسمیت و در خود کتاب او و حتی شاید بتوان این سؤال را از عنوان کتاب وی دریافت، آغاز شد و آن این است که: چرا آهنگ رشد و توسعه میان کشورها متفاوت است؟ و دلایل این تفاوت در رشد چه میتواند باشد؟
دلیل دومی که میتوان ارائه کرد این است که یکی از اصول و فروض اصلی نظریة رشد درونزا، فرضیة بازده های فزاینده میباشد. اساساً این نظریةها(درونزا) با کنار گذاشتن فرض بازدههای کاهندة و روی دست گرفتن فروض بازدههای فزاینده و ثابت نسبت به مقیاس در دهة 1980 آغاز شدند. این فرض را آدام اسمیت (1776) در 225 سال پیش با انتشار کتاب خود بیان نمود. پروفسور تیرل وال (1999) در کتاب خود با عنوان “ رشد و توسعه ” در این مورد چنین مینگارد: « از جملة، بیشترین سهم اسمیت، این بود که پندارة بازدههای فزاینده مبتنی به تقسیم کار را در اقتصاد وارد کند. وی تقسیم کار را به عنوان اساس اقتصاد اجتماعی ( با دستاوردهای تخصصی ) درک کرد».
......................
تجارت آزاد و فنآوری ناشی از انتقال سرمایهگذاری و نیز افزایش مهارت و تخصص نیروی کار در اثر سرمایهگذاری خارجی یکی از فروض نظریة رشد دورنزا میباشد، که توسط آن پیشرفت فنی و تکنولوژی را درونزا مینمایند. (گراسمن و هلپمن، (1991)، رویورا ـ باتز و رومر، (1991)). تجارت آزاد، گسترش ابعاد بازار، همراه با انتقال دانش یکی از وجوه مشترک فرضیة آدام اسمیت و نظریهپردازان رشد درونزا میباشد. به خوبی روشن است که اهمیت تجارت آزاد یا افزایش ابعاد بازار و اهمیت آن به ایجاد فنآوری و افزایش مهارت تخصصی نیروی کار در سخن اسمیت اشاره شده است که خود نشان دهندة وجه مشترک نظریات اسمیت و الگوهای رشد درونزا میباشد(Santarelli, 2006).
..................
- رشد منطقه ای اقتصادی و جهانی سازی
اقتصاد منطقهای سابقهای طولانی در بررسیهای تحلیلی و مدل کردن سیاستها با هدف بهبود درک ما از شرایط رقابت منطقهای و ضرورت، ماندگاری و کاهش ناهمخوانیهای اجتماعی اقتصادی دارد. توسعهی منطقهایِ نابرابر در اقتصاد باز امروز بحثی ماندگار دربارهی اعتبار و کارایی نظریات رشد در سطح منطقهای را باعث گردیده است. هدف این مقاله بررسی عوامل گوناگون موثر بر نظریهی رشد منطقهای و تحلیل سیاستهای منطقهای است و نظریات قدیمیِ رشد منطقهای و همچنین نظریات جدیدرا که به عنوان مثال بر اساس تفکرات رشد داخلی مطرح شدهاند در بر میگیرد. با این وجود این مقاله پا را فراتر گذاشته و به اهمیت انشعابات شبکهای و تحملپذیری محیطی در توسعهی منطقهای نیز اشاره میکند و در نهایت با نتیجهگیری روی یک دستورالعمل برای تحقیقات آتی کار را به پایان میرساند. با نگاه با گذشته و آیندهی فرایند جهانیسازیِ خلق یک اقتصاد باز میتوان دریافت که فاکتورها و خصوصیات محلی مهمترین عواملیاند که رقابت کشورها به آنها بستگی دارد. بنابراین وکلا و سیاستگذاران برای دخالت در این عرصههای مهم نیازمند ابزارهایی پیچیده و پیشرفتهاند. اقتصاد منطقهای تا کنون دستخوش پیشرفتهای ابتکاری و گوناگونی در زمینهی اقتصاد نظری شده است(Bah et al., 2011).
.....................
- سرعت ارائه خدمات
سرعت ارائه خدمات برای مشتریها بسیار اهمیت دارد. مشتریها به تأخیر علاقهای ندارند و از منتظر ماندن بیزارند و هر چقدر زمان برایشان اهمیت بیشتری پیدا کند، به دنبال سازمانهایی خواهند بود که خدمات خود را با سرعت بیشتری ارائه مینمایند. با افزایش سرعت ارائه خدمات، انتظارات مشتریها در جهت دریافت خدمات بیشتر، افزایش پیدا میکند. بنابراین، ابزارهای کاربردی خدماتی باید به سهولت قابل استفاده بوده و فضایی راحت و دوستانه داشته باشند (Yu, 1999).
..................
- بازارهای مالی و رشد اقتصادی
-بازار مالی
بازار مالی مکانی است که در آن داراییهای مالی مورد مبادله قرار میگیرند. البته با پیچیده شدن روشها و ابزارهای مبادله در سطح ملی و بینالمللی، در بسیاری از موارد واژه مکان معنای محصلی نمییابد. بر این اساس میتوان گفت که بازار نهادی است که در چارچوب آن انواع مبادلات، اعم از مبادلات کالاها، خدمات و داراییهای مالی، بین عرضهکنندگان و تقاضاکنندگان تحقق پیدا میکند (hanson, 2001). نقش و اهمیت نظام مالی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی کشورها به صورتی است که میتوان تفاوت اقتصادهای توسعهیافته و توسعهنیافته را در درجه کارآمدی و کارآیی نظام مالی آنها جستجو کرد(Bah et al., 2011).
....................
-ویژگیهای اساسی بازار مالی کارآمد
1) هماهنگی با فرهنگ رایج جامعه: نظام مالی، نهادها و ابزارهای مورد استفاده در هر جامعهای در درجه اوّل باید با فرهنگ عمومی جامعه به ویژه با اعتقادات دینی و مذهبی آن سازگارباشد؛ چرا که در غیر این صورت، استمرار و پایداری لازم را نخواهد داشت و به تدریج از عرصه مبادلات خارج خواهد شد.
2) همسویی با اهداف و انگیزههای شرکت کنندگان: نظام مالی موفق باید به اهداف و انگیزههای شرکت کنندگان (عرضه کنندگان و متقاضیان وجوه) توجّه کافی داشته باشد تا بتواند به صورت زاینده، توجه آنان را به مشارکت در نظام جلب کند، و روشن است که این اهداف و انگیزهها در افراد گوناگون، و حتی در یک فرد متفاوت است.
...............
- بازارهای مالی و تأثیر آن بر رشد و توسعه اقتصادی
در سالهای اخیر، مطالعه مجددی در مورد رابطه بین توسعه بازار مالی و رشد اقتصادی انجام شده است که این مطالعات بیشتر متوجه نظریه رشد درونزا بوده است. ادبیات موجود در این موضوع توسط اقتصاددانانی که روی توسعه کار میکنند، به کار گرفته شده است تا نشان داده شود که توسعه بخش مالی، آثار مثبت روی نرخ رشد مداوم دارد. مطالعات اولیه افرادی گلد اسمیت[2] (1969) و مکینون[3] (1973) و شاو[4] (1973) رابطه نزدیکی بین گسترش بازار مالی و رشد اقتصادی در تعدادی کشورها مشاهده کردند. البته این دو، جهت رابطه علی را بین دو متغیر مشخص نکردند. راجان[5] (1998) و زین گالس[6] (1998) جهت رابطه علی را بین گسترش بازار مالی و رشد اقتصادی یافتند. آنها برای نمونه بزرگتری از کشورها در طی دهه 1980 دریافتند که گسترش بازار مالی رشد اقتصادی را تسهیل میکند. (صمدی و همکاران، 1386)
...............
- رابطه بین سیستم حقوقی یک کشور و رشد اقتصادی آن
مطالعات بین کشوری به شواهدی دست یافته است که نشان میدهد کارائی یک سیستم حقوقی نقش کلیدی در توسعه بازارهای عالی دارد. کشورهائی که قوانین بهتری در حمایت از حقوق وامدهندگان دارند و سیستم قضائی کارآمدتری دارند سطح توسعه یافتگی مالی در آنها بیشتر است. (Levin, 2000) عدم انعطاف پذیری سیستم های حقوقی و زمان بر بودن اقدامات قانونی اگر جای خود رابه سیستم های حقوقی کارامد با درجه بالای انعطافپذیری و سازگاری و زمان کوتاه حل اختلافات و دعاوی حقوقی بدهند، اثرات مطلوب آن را میتوان در دست یابی بنگاهها و افراد به وام های مورد نیازشان مشاهده کرد. (Beck et al., 2005).
....................
-رابطه بین خصوصی سازی و رشد اقتصادی آن
یکی از شاخص های توسعه یافتگی بازار های مالی نسبت به اعتبار بخش خصوصی به تولید ناخالص داخلی است که در مقیاس بین کشوری استفاده می شود اگر چه ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای رشد اقتصادی و کاهش فقر از اهمیت خاصی برخوردار است اما این شاخص خود به تنهائی یک متغیر سیاست گذاری نیست و بزرگ بودن این نسبت اصلا به معنای بهتر بودن آن نیست، زیرا رشد سریع در پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی اگر با زیرساختهای کلان اقتصاد، چارچوب حقوقی قراردادها و مبانی دستیابی به اطلاعات هماهنگی نداشته باشد امکان وقوع بحرانهای مالی و بروز اختلالات در نظام بانکی، دور از انتظار نخواهد بود. تجربیات بسیاری از کشورها در 30 سال گذشته این ادعا را تائید میکند. (Caprio, 1999)
..............
-رابطه بین سیاست یک کشور و رشد اقتصادی آن
مطالعات دینک[7] (2005) در بین 21 کشور در حال توسعه نشان میدهد سیاست مداران از نفوذ سیاسی خود در بانکهای دولتی، جهت استفاده از منابع بانکهای دولتی برای اهداف مبارزات انتخاباتی خود استفاده میکنند. او در مقالات خود نشان میدهد که میزان وامها در زمان انتخابات بخصوص در مناطق و شهرهای سرنوشت ساز و موثر در تغییر نتایج انتخابات افزایش پیدا میکند که در اغلب این موارد این نوع وامها حتی با عدم باز پرداخت اصل وام به بانکها نیز همراه هستند. این شرایط میتوانند هزینههای مالی زیاد به دولت تحمیل کند و بحرانهای بانکی را در دورههای بعد به همراه داشت. (Dinc, 2005)
..................
- نقش توسعه مالی در بخش واقعی اقتصاد
بر اساس مطالعات اولیه افرادی چون شومپیتر مشخص شد که توسعه مالی باعث رشد اقتصادی میشود. شومپیتر توضیح داد که نوآورهای تکنولوژیک نیرو محرکه رشد اقتصادی بلند مدت است و دلیل اصلی نوآوریً، توان بخش مالی ای است که بتواند منابع مالی لازم را در اختیار کار آفرین قرار دهد. البته افرادی چون رابینسون هم بودند که در طرف مقابل قرار می گرفتند، و معتقد بودند که رشد اقتصادی، برای انواع مختلف خدمات مالی تقاضا ایجاد می کند، و در واقع رشد سیستم مالی، پاسخی است که سیستم مالی به این تقاضا میدهد. به بیان دیگر، هرجا که بنگاه اقتصاد برود، « مالی» آن را دنبال میکند.اکنون همه می پذیرند که بازار های مالی ِ (مجموع بازار های پول وسرمایه ) استوار و با ثبات، نقش در جه اولی در توسعه اقتصادی دارد(Boyd et al., 2001).
.................
- رابطه بین رشد اقتصادی و زنجیره تامین کسب و کار
روابط بین صاحبان کسب و کار و تأمین کنندگان آن، برای هر سازمانی حیاتی است. تأمین کنندگان می توانند به طور مستقیم بر عملکرد مالی و سودآوری کسب و کار از طریق فعالیت خرید تاثیر بگذارند و تاثیرات نفوذ آنها در هزینه های توسعه محصول، سطح موجودی ها، برنامه ریزی تولید، میزان تولید، تحویل بهنگام محصول و خدمات خواهد بود. بسیاری از شرکت های پیشرو متوجه شده اند که سرمایه گذاری ارزنده در این زمینه می تواند مدیریت ارتباط موثر و کارامد را ایجاد کند. در سال های اخیر شرکت ها سرمایه گذاری هایی در زمینه نرم افزارهای زنجیره تأمین داشته اند که فرایند های تأمین را خودکار انجام می دهد، زمان تحویل را بهبود می بخشد و هزینه های کسب و کار را پایین می آورد. در حال حاضر، روند بازار به این شکل است که شامل افزایش رقابت در سطح جهانی، کوتاه تر شدن چرخه حیات محصولات، حرکت به سوی برونسپاری فرایندهای کسب و کار، نیاز به همکاری با سازمان هایی برای بهبود مشارکت با تأمین کننده ها و بررسی روش های رو به جلوی کاهش هزینه های مرتبط با تأمین کنندگان می شود. (Klein, 2005).
.....................
- نقش واسطه ها در رشد کسب و کار
یکی از عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی سنتی، واسطهگری است. وظیفه این عنصر، انتقال کالا یا خدمت از تولید کننده به مشتری نهایی است. واسطهها، گروهی از شرکتها و افراد هستند که کالا یا خدمت را از تولید کننده به مشتری و مصرف کننده نهایی انتقال میدهند. در اقتصاد دوران معاصر، اغلب تولید کنندگان محصولات را به صورت مستقیم به مصرف کنندگان نهایی نمیفروشند، بلکه بین آنها و مصرف کنندگان نهایی، طیفی از واسطههای بازاریابی، مجموعهای از عملکرد انتقال را به همراه نامهایی خاص به عهده میگیرند. طیفی از واسطهها مثل عمده فروشها، خرده فروشها، دلالها، نمایندگان تولید، عاملان فروش، شرکتهای حمل و نقل، انبارهای مستقل، بانکها، شرکتهای تبلیغاتی و امروزه شبکه بزرگ و وسیع جهانی اینترنت عملیات انتقال را انجام میدهند. در تعریف دیگر میتوان گفت، واسطهها طرف سوم عواملی هستند که در انجام معاملات بعنوان کارگزار میان خریدار و فروشنده عمل کرده و میتوانند مجازی یا به شکل سنتی (با توجه به شرایط جدید استفاده از ابزارهای الکترونیکی) باشند(Bassanini et al., 2000).
...............
منابع
احمدیان، مجید و متفکر، محمد. 1384. تعیین درجه توافق بین صنایع تبدیلی در بازار نهاده اصلی تولیدی. مجله تحقیقات اقتصاد کشاورزی، جلد 1، شماره 1، ص37-50.
آذر، عادل و مومنی، منصور(1380). آمار و کاربرد آن در مدیریت. جلد دوم. انتشارات سمت.
بابائی، م. 1383. بررسی عوامل موثر بر رشدکسب وکارهاو سرمایه گذاری در بخش مخابرات. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلانی، واحد تهران مرکزی.
بازوبندی، ن. 1376. نقش تسهیلات اعطایی بانکی در رشدکسب وکارها وپیشرفت صنایع تبدیلی کشاورزی استان خراسان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
....................
....................
[1] - Gerald Meier
[2] Smith
[3] Mckinnon
[4] Shaw
[5] Rajan
[6] Zingales
[7] Dink
دانلود پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار
تعداد صفحات | 64 |
حجم | 1422 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | مدیریت |
بیزینس پلن (Business Plan) چیست و چگونه میتوان یک بیزینس پلن خوب نوشت؟
یک طرح تجاری، نوشتهای توصیفی و جامع در مورد کسب و کار یک موسسه، گروه یا فرد کارآفرین است.کارآفرینی و ایجاد هر نوع کسب و کار جدید اغلب با مخاطراتی همراه میباشد. این موضوع اهمیت استفاده از یک نقشه و الگوی مناسب برای انجام مطالعات و بررسی جامع قبل از شروع فعالیت و به حداقل رسانیدن این مخاطرات و آسیبها را آشکار میسازد.
برنامه کسب و کاربه عنوان ابزاری برای پیشبینی و مدیریت بهتر کسب و کارهای موجود و یا جدید میباشد. این کار از طریق توجه به اولویتها، نظارت و ارزیابی پیشرفت کار و کمک به دستیابی اهداف از پیش تعیین شده صورت میگیرد. اینچنین طرحی، کارآفرینان را قادر میسازد تا در مراحل مختلف کسب و کار آمادگیهای لازم را برای پیشبرد برنامهها به دست آورند.
شما میتوانید چشمانداز مالی کسب و کار خود را ترسیم کنید و سرمایه لازم برای راهاندازی آن را محاسبه کنید. همچنین اگر سرمایه لازم برای راهاندازی کسب و کار جدید را نداشته باشید، میتوانید ایدههای ارزشمند خودتان را بر روی کاغذ نوشته و آن را در قالب یک برنامه کسب و کارمنسجم به سرمایهگذاران ارائه دهید تا هم ایدههای ذهنی خودتان را انتقال دهید و هم منافع و خطرپذیریهای واقعی این کار را به سرمایهگذار و مخاطبان خود نشان داده و آنها را به سرمایهگذاری در زمینه ایدهتان متمایل کنید.
فهرست مطالب:
برنامه کسب و کارچیست؟
ویژگی های یک برنامه کسب و کارقابل دفاع
اجزای اصلی برنامه کسب و کار
فهرست مطالب یک برنامه کسب و کار
ساختار یک برنامه کسب و کار
خلاصه مدیریتی
معرفی شرکت و کسب و کار
ایده تجاری در صنایع پیشرفته
معیارهای ارزیابی یک ایده تجاری
مدل کسب و کار
برنامه بازار
گروهبندی بازار هدف
ساختار رقابتی صنعت
راهبرد قیمتگذاری
راهبرد بازاریابی
ساختار سامانه فروش
خطرپذیریهای برنامه بازار
و...
پاورپوینت بررسی راه اندازی کسب و کار، 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا
پاورپوینت بررسی راه اندازی کسب و کار، 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا در 40 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 622 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | مدیریت |
پاورپوینت بررسی راه اندازی کسب و کار، 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا در 40 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
گام 0: شروع کنید
سه راه برای شروع کسب و کار جدید
گام 1: تقسیم بندی بازار
تعریف تقسیم بندی بازار
گام 2: انتخاب بازار خط مقدم ساحلی
گام 3: ساخت پروفایل کاربر نهایی
ویژگی های بالقوه ای که باید در پروفایل کاربرنهایی تان مدنظر قرار دهید
گام 4: محاسبۀ اندازۀ کل بازار در دسترس برای بازار خط مقدم ساحلی
گام 5: ترسیم پروفایل کاربرنما برای بازار خط مقدم ساحلی
ادامه گام 5: ترسیم پروفایل کاربرنما
برای بازار خط مقدم ساحلی
گام 6: مورد کاربری چرخه حیات کامل
گام 7: تعیین مشخصات سطح بالای محصول
گام 8: تعیین کمیت ارزش پیشنهادی
گام 9: ده مشتری بعدی خود را شناسایی کنید
گام 10 : شایستگی محوریتان را مشخص کنید
گام 11 : موقعیت رقابتی تان را ترسیم کنید
گام 12: تعیین واحد تصمیم گیری مشتری
گام 13 : فرآیند جذب مشتری دست به جیب را ترسیم کنید
گام 14 : محاسبه اندازه کل بازار در دسترس برای بازارهای پس آیند
گام 15 : طراحی مدل کسب و کار
چهار عامل کلیدی که کارآفرینان همواره در طراحی مدل کسب و کار در نظر می گیرند
گام 16 : تعیین چهارچوب قیمت گذاری
گام 17 : ارزش مادام العمر مشتری جذب شده را محاسبه کنید
گام 18 : فرآیند فروش را برای جذب مشتری ترسیم کنید
پرسش های کلیدی در فرآیند فروش
گام 19 : محاسبۀ هزینۀ جذب مشتری
روش درست محاسبه هزینه جذب مشتری: دیدگاه بالا به پایین
روشهای کاهش هزینه های جذب مشتری
گام 20: فرضیات کلیدی را شناسایی کنید
گام 21: فرضیات کلیدی را بیازمایید
گام 22: حداقل محصول تجاری قابل پذیرش را تعریف کنید
سه شرط حداقل محصول تجاری قابل پذیرش
گام 23: عرضه محصول برای فروش
گام 24: برنامه محصول را توسعه دهید
منبع
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول وعلائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.
پایان نامه مهندسی برق گرایش قدرت با عنوان مدل سازی ترانسفورماتور planar
در این پایان نامه مدل سازی ترانسفورماتور planar صورت میگیرد
تعداد صفحات | 73 |
حجم | 2 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | |
دسته بندی | برق، الکترونیک، مخابرات |