سیمکا

سیمکا

فروشگاه اینترنتی Simka
سیمکا

سیمکا

فروشگاه اینترنتی Simka

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین

مبانی نظری erp
مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمان
دانلود مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمان
مبانی نظری زنجیره تامین
دانلود مبانی نظری زنجیره تامین
پیشینه تحقیق زنجیره تامین
مبانی نظری رابطه erp و زنجیره تامین
فصل دوم پایان نامه زنجیره تامین
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 275 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 77

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین

 
 
 
 
 
 
مقدمه
در سال های اخیر، شرکت ها با نرخ بی سابقه ای، کارکردهای استراتژیکی خود را یکپارچه ساخته اند. ابتکارات جدید در برنامه ریزی منابع، تجارت الکترونیک و گستردگی زنجیره تأمین، تمایل شرکت ها نسبت به یکپارچگی کارکردهای استراتژیک کسب وکار را برانگیخته است.برنامه ریزی منابع سازمان ومدیریت زنجیره تامین در بین قسمت های مختلف صنایع الکترونیکی و بخش های توزیع، عمومیت و رشد یافته است.این تحقیق دو مفهوم مهم از کارکردهای کسب وکار در شرایط تکامل آن ها را و نیز عملکرد و پیشرفت های جاری آن ها را مورد بررسی و آزمون قرار می دهد.
 
 
بخش اول : برنامه ریزی منابع سازمان  
2-1 تعریف سیستم های ERP
1. برنامه ریزی منابع سازمان، یک نرم افزار جامع سیستم مدیریت کسب وکار می باشد که همه فعالیت ها، فرآیندها و اطلاعات را بین دپارتمان های مختلف یکپارچه می کند.(صالح شطاط، 2012) 
 
2. برنامه ریزی منابع سازمان یک سیستم اطلاعاتی قابل تغییر و تنظیم است که تمام قسمت های مختلف و اطلاعات و فرآیند های شرکت را یکپارچه می‌کند.(کومار و هیلزگرسبرگ، 2000) 
 
3. انجمن کنترل تولید و موجودی آمریکا ، برنامه ریزی منابع سازمان را به صورت زیر تعریف می کند:
روشی برای برنامه ریزی وکنترل موثر تمامی منابع مورد نیاز برای دریافت، تولید، ارسال و پاسخگویی به نیازهای مشتریان در شرکت های تولیدی، توزیعی و خدماتی می باشد.
 
4. برنامه ریزی منابع سازمان یک راه حل مبتنی بر فناوری اطلاعات است که تمام منابع سازمان را توسط یک سیستم به هم پیوسته با سرعت، دقت و کیفیت بالا در کنترل مدیران سطوح مختلف سازمان قرار می دهد تا بطور مناسب فرآیند برنامه ریزی و عملیات سازمان را مدیریت نمایند.(توماس و همکاران، 2001) 
 
5. برنامه ریزی منابع سازمان یک پایگاه داده، یک برنامه کاربردی و یک واسطه یکپارچه در تمامی سازمان است. (تادجه، 1998)
6. برنامه ریزی منابع سازمان سیستم های مبنی بر کامپیوتر هستند که برای پردازش تراکنش های سازمان طراحی شده اند و هدف آن ها تسهیل برنامه ریزی، تولید و پاسخگویی به موقع به مشتریان در محیطی یکپارچه است. (اولئوی، 2001)
 
7. سیستم برنامه ریزی منابع سازمان ابزاری است جهت گردآوری و یکپارچه سازی کلیه اطلاعات و مهارت-های مدیریتی که برای کل سازمان، در یک بانک اطلاعاتی واحد، از امور مالی گرفته تا منابع انسانی، با توجه به عناصر زنجیره تأمین و اتصال تولید به خرید و فروش، ارائه می شود.(حبشی و برچت، 2005) 
8. برنامه ریزی منابع سازمان از طریق یک یکپارچه  سازی، دستیابی به سیستم برنامه ریزی برای پوشش کل سازمان و ارزیابی برای توسعه محصول تا دستیابی به برتری کامل سازمان را توسعه داده است. (مابرت، 2000)
 
9. برنامه ریزی منابع سازمان را می توان چنین تعریف کرد: مجموعه ای از برنامه های کاربردی در یک بسته نرم افزاری که فرآیند های اصلی کسب وکار در یک سازمان یکپارچه می سازند. چنین مکانیزمی باعث تسهیل جریان اطلاعاتی، استفاده نمودن فرآیندها، پیوستگی اطلاعات عملیاتی، کاهش موجودی و یکپارچه سازی اطلاعات مالی و سفارش مشتری می گردد. در عین حال با استفاده از این سیستم برنامه-ریزی، سازمان ها می توانند به کاربردهای پیشرفته سازمانی همچون مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری ، مدیریت زنجیره تأمین، تدارکات الکترونیکی و ... دست پیدا کنند. (غلامعلی نژاد، ایرانی،1389)
 
به صورت کلی، برنامه ریزی منابع سازمان سیستم جامعی است که سعی در مدیریت موثرتر تمام منابع و یکپارچه‌سازی کلیه وظایف و بخش های موجود دریک سازمان (با استفاده ازیک سیستم کامپیوتری واحد) را دارد که بتواند نیازهای خاص و ویژه این بخش ها را برآورده سازد. این کار با استفاده از یک نرم افزار کامپیوتری انجام می‌شود که بوسیله یک پتیگاه داده واحد، امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات و ارتباط بخش های مختلف را با یکدیگر برقرار می‌سازد. این نرم‌افزار از تعدادی ماژول نرم افزاری تشکیل شده که هر یک، بخشی از وظایف موجود در شرکت را بر عهده دارند. اغلب نرم افزارهای برنامه ریزی منابع سازمان آنقدر منعطف هستند که شرکت های خریدار قادر هستند تعدادی ازماژول های مورد نیاز ویا همه آن هارا نصب و بکارگیری کنند.
 
 
 
 
 
مقدمه ای بر مدیریت زنجیره تأمین
امروزه، مدیریت زنجیره تأمین به عنوان یکی از مبانی زیر ساختی پیاده سازی کسب وکار الکترونیک در دنیا مطرح است. در رقابت های جهانی موجود در عصر حاضر باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشتری در دسترس قرار داد. خواست مشتری بر کیفیت کالا و خدمات رسانی سریع موجب افزایش فشارهایی شده که قبلا وجود نداشته است، در نتیجه شرکت ها بیش از این نمی توانند از عهده همه کارها برآیند. 
 
در بازار رقابتی موجود، بنگاه های اقتصادی و تولیدی علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلی، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته اند. علت این امر در واقع دستیابی به مزیت یا مزایای رقابتی با هدف کسب سهمیه بیشتری در بازار است. بر این اساس فعالیت هایی نظیر برنامه ریزی عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزی محصول، خدامت نگهداری کالا، کنترل موجودی، توزیع، تحویل و خدمت به مشتری که همگی قبلا در سطح شرکت انجام می شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است. مساله کلیدی در یک زنجیره تأمین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامی این فعالیت ها است. مدیریت زنجیره تأمین پدیده ای است که این کار را به طریقی انجام می دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.
 
در مدل های سنتی کسب وکار تمامی گردش های اطلاعات، اجناس و تبادل مالی به صورت خطی هستند (از تأمین کنندگان به تولید کنندگان و از فروشندگان به مشتری ها). با ورود اینترنت به عنوان یک کانال ارتباطی بزرگ بازنگری های اساسی در الویت های تجارتی، دیدگاههای استراتژیک و مدل هایی از زنجیره تأمین تا به حال گرفته شده بودند ظهور کرد. در ساخت کارهای نوین مدیریت زنجیره تأمین، شرکای زنجیره شکل گرفته و قادرند از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات، روابط و تعاملات بین مشتری و تأمین کنندگان را تسهیل نموده و هزینه معاملات را کاهش دهند. همگام با روند رو به رشد تجارت الکترونیک پیچیدگی های بیشتری در مدیریت زنجیره تأمین، توانایی تشکیل یک حلقه سازمانی را داراست که از مشتری شروع شده و به آن ختم می شود.
این مفهوم زنجیره تأمین را مانند یک شبکه نشان می دهد که به وضوح روابط بین همه بخش های زنجیره تأمین را توضیح می دهد.
در حالت کلی زنجیره تأمین از دو یا چند سازمان تشکیل می شود که رسما از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریان مواد، اطلاعات و جریان های مالی به یکدیگر مربوط می شوند. این سازمان ها می توانند بنگاه هایی باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایی و یا خدماتی چون توزیع، انبارش، عمده فروشی و خرده فروشی تولید می کنند. حتی خود مصرف کننده نهایی را نیز می توان یکی از این سازمان ها در نظر می گرفت.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب:
فصل دوم: 2
ادبیات موضوع 2
مقدمه 2
 

بخش اول :مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی منابع سازمان 3

2-1 تعریف سیستمهای ERP 3
2-2 سیر تکاملی برنامه ریزی منابع سازمان 5
2-2-1 برنامه ریزی مواد 7
2-2-2  برنامه ریزی منابع ساخت 8

2-3 سیستمهای تشکیل دهنده برنامه ریزی منابع سازمان 10

2-4 چرخه عمر سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان 11

2-5 ساختار و اجزای سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان 13

2-5-1 اطلاعات پایه سازمان 13
2-5-2 برنامه ریزی تولید 14
2-5-3 بازاریابی 14
2-5-4 توزیع و فروش 14
2-5-5 مدیریت کیفیت جامع 15
2-5-6 مدیریت مواد 15
2-5-7 کنترل 15
2-5-8 منابع انسانی 16
2-5-9 مدیریت پروژه 16
2-5-10 امور مالی 17
2-5-11 نگهداری و تعمیرات کارخانه 17

2-6 عوامل کلیدی موفقیت در سیستمهای برنامهریزی منابع سازمان 18

2-7 مزایا و معایب سیستم برنامه ریزی منابع سازمان 24

2-7-1 مزایا 24
2-7-2 معایب 25

2-8 گزینه های پیاده سازی سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان 27

2-9 معیارهای ارزیابی سیستم برنامه ریزی منابع سازمان 30

 

بخش دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تأمین 32

2-10 مقدمه ای بر مدیریت زنجیره تأمین 32
2-11 پیشینه و سیر تحول مدیریت زنجیره تامین 33
2-12 تعریف مدیریت زنجیره تامین 37
2-13 یکپارچگی زنجیره تامین 39
2-14 اهمیت یکپارچه سازی زنجیره تامین 41
2-15 عملکرد زنجیره تامین 42
2-16 افزایش کارایی و اثربخشی زنجیره تامین 43

2-17 عملکرد های مدیریت در مقابله با چالش های زنجیره تامین 48

2-18  ارزیابی عملکرد زنجیرهتامین 51

بخش سوم ارتباط و تأثیر برنامه ریزی منابع سازمان بر عملکرد زنجیره تامین 58

2-19 کشف استدلالهایی برای برنامه ریزی منابع سازمان و یکپارچگی مدیریت زنجیره تامین 58
2-20 یکپارچگی برنامه ریزی منابع سازمان ومدیریت زنجیره تامین 62
منابع 65
 
 
 
 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد