سیمکا

سیمکا

فروشگاه اینترنتی Simka
سیمکا

سیمکا

فروشگاه اینترنتی Simka

بررسی تطبیقی اقرار در اثبات دعوی

بررسی تطبیقی اقرار در اثبات دعوی

هدف از دانلود پایان نامه رشته حقوق بررسی تطبیقی اقرار در اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر می باشد

دانلود بررسی تطبیقی اقرار در اثبات دعوی

ادله اثبات دعوی
اقرار در اثبات دعوی
اقرار در اثبات دعوی در قوانین مصر
اقرار در اثبات دعوی در قوانین ایران
اقسام اقرار در اثبات دعوی
ارکان اقرار در اثبات دعوی
شرایط اقرار در اثبات دعوی
پایان نامه ادله اثبات دعوی
پایان نامه اقرار در اثبات دعوی
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

دانلود پایان نامه رشته حقوق

بررسی تطبیقی اقرار در اثبات دعوی

 
 
مقدمه:
اقرار از حیث لغوی مصدر بوده و از واژه قرار گرفته شده است ودرفرهنگ های مختلف معانی نزدیک به هم برای آن ذکر شده است. از جمله اینکه کسی را در مکانی ابقاء کردن، انحراف به حق، سخنی را به روشنی بر زبان آوردن، چیزی را در کاری استوار کردن....
طریحی در این باره می گوید:‌واقرالشیء ای سکن واتفاد واستقرار الشی فسکن وقر. 
راغب در مضررات می فرماید والاقرار اثبات اشیء‌قال: (ونقر نی الارحام مانشاء الی اجل) و قدیکون اثباتا اما بانقلب و اما باللسان واما بهما. 
آنچه که از جمع کلام علمای لغت و متنعاهم عرفی برمی آید این است که مقصود از اقرار چیزی را صاحب قرار دادن و ثبات گرداندن و وقتی گفته می شود اقره علی شغله یعنی وی را بر شغل و کارش ثابت گردانددن است. البته انبات چیزی را که متزلزل باشد را هم اقرار گویند. صاحب شرح فتح الفدیر از قول لغوین می گوید «وقال فی الغنایه الاقرار مشتقل من الاقرار فکان فی اللغه عباره من اثبات مان کان متزلزلا». 
 
تعریف فقه اسلامی از اقرار همان طور در قانون مدنی ماده 1259 آمده است و اکثر فقهای اسلامی با الفاظی نزدیک به هم درصدد همین تعریف برآمده اند و آن عبارت است از: 
«اقرار عبارت است از اخبار به حقی است برای غیر به ضرر خود.»
برای وضوح بیشتر این معنا که قانون مدنی تعریفی را که ارایه نموده است تعریفی است که از فقه اسلامی گرفته شده است تعاریف بیان شده از سوی چند تن از فقهای شیعه و سنی را به عنوان نمونه ذکر می کنیم: 
علامه حلی اقرار را اینگونه تعریف کرده است:‌«الاقرار وهواخبار النسان بحق لازم له.» 
مرحوم کاشف العظاء در تعریف اقرار فرموده اند:
«الاقرار هواخبارالانسان عده حق علیه لآخر» 
فاضل مقداد فرموده اند: «هو اخبار عن لازم للغیر» 
 
البته گروهی از فقها هم به لحاظ روشن بودن مفهوم اقرار اساسا وارد تعریف آن نشده اند و از ابتدای بحث اقرار وارد احکام و تقسیم بندی آن شده اند.
استاد شیخ الاسلام که اقرار از دیدگاه مذاهب شاخصی را بررسی می کند در تعریف لغوی اصطلاحی اقرار می گوید: «اقرار در لغت به معنای اثبات ودراصطلاح شرع، اخبار شخصی است به نبوت حقی برخود که آن را اعتراف نیز می نامندو اگر اخبار به حق خود بردیگری باشد آن را دعوی و اگر اخبار به حق دیگری بر دیگری باشد آن را شهادت گویند. 
قانون مدنی مصر نیز در ماده 408 خویش تعریفی در راستای تعرایف فوق ارایه کرده است: 
 
«الاقرار هواعتراف الخصم امام القضاء بواقعه قانونیه مدعی بها علیه وذلک اثناء السیوفی الدعوی و المتعلقه بهاره الواقعه»
حقوقدانان اروپایی نیز تعاریفی شبیه تعاریف حقوقدانان اسلامی ذکرکرده اند. ساواتیه حقوقدان مشهور فرانسوی در خصوص تعریف اقرار می گوید: «اقرار اظهاری است که به وسیله آن شخص واقعه ای را که علیه او دارای آثار حقوقی است تصدیق می کند» 
قانون مدنی فرانسه نیز اقرار را چنین تعریف کرده است:‌«اقرار اعلامی است که مقر توسط آن وجود واقعه ای را می پذیرد که می تواند به زیان او عواقبی حقوقی داشته باشد». 
لازم به ذکر است که پاره ای از حقوقدانان مصری ضن اینکه اقرار را به شهادت انسان بر علیه خودش و هو شهاده المره علی نفسه بما یضرها تعبیر می کنند معتقدند که اقرار سید ادله بود. و چون اقرار متهم بر علیه خودش نسبت به شهادت به غیر به صدق نزدیک تر است و لذا از شهادت اقوی است.  
 
 
 
کلمات کلیدی:

ادله اثبات دعوی

اقرار در اثبات دعوی

اقرار در اثبات دعوی در قوانین مصر

اقرار در اثبات دعوی در قوانین ایران

 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب 
اقرار

الف:مبحث اول:مفهوم اقرار

۱- بند اول:معنای لغوی
۲- بند دوم: معنای اصطلاحی
 

ب:مبحث دوم :اقسام اقرار

۱- بند اول:اقرار کتبی و شفاهی ،فعلی و اشاره ای
۲- بند دوم: اقرار معلق و منجر
۳- بند سوم :اقرار صریح و ضمنی
۴- بند چهارم :اقرار ابتدائی و اقرار در پاسخ به سوال و اقرار مترتب بر دعوی
۵- بندپنجم: اقرار ساده ،اقرار مقید واقرار مرکب
۶- بند ششم :اقرار کلی وجزئی
۷- بند هفتم :اقرار در دادگاه و اقرار در خارج از دادگاه
۸- بند هشتم :اقسام اقرار در قانون مصر

 

ج: مبحث سوم:ارکان اقرار

۱- بند اول:اخبار به حق بودن اقرار
۲¬- بند دوم: به نفع دیگری بودن اقرار
۳- بند سوم: بر ضرر خود بودن
۴- بند چهارم: ارکان اقرار در قانون مصر
 

د:مبحث چهارم:شرایط اقرار

۱- بند اول :شرایط مقر
۲- بند دوم :شرایط مقرله
۳- بند سوم:شرایط مقربه
۴- بند چهارم: آیا سکوت خوانده می تواند حکم اقرار داشته باشد
۵- بند پنجم: وکالت در اقرار                           
منابع وماخذ
 
 
 
 

دانلود بررسی تطبیقی اقرار در اثبات دعوی

بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر

بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر

هدف از دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر می باشد

دانلود بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر

ادله اثبات دعوی
ادله اثبات دعوی در قوانین ایران
ادله اثبات دعوی در قوانین مصر
ادله اثبات دعوی
پایان نامه ادله اثبات کیفری
ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران
ادله اثبات کیفری در قانون جزای مصر
ادله اثبات کیفری در قانون جزا
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 175

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق

بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر

 
 
 
چکیده :
جرم ،پدیده ای مخل نظم اجتماعی محسوب می شود.بر همین اساس و به منظور کیفر مجرم قواعدی شکلی وماهوی در حقوق کیفری شکل گرفته اند.رسالت قواعد ماهوی بیان حدود مداخله ی دولت در رفتار های افراد است که به عنوان پدیده ی جرم شناخته شده است.قواعد ماهوی برای اثبات خود محتاج قواعد شکلی هستند.یکی از مهمترین ودر عین حال بحث برانگیزترین مباحث حقوق کیفری شکلی ،بحث ادله ی اثبات است.ادله وسایلی برای اثبات حقیقت هستند.ادله در حقوق کیفری از حیث بار اثبات وتعداد متفاوت از ادله ی مدنی هستند.به لحاظ ابهام در چیستی قواعد ادله ومقررات حاکم بر آنها ،ضروری است که به مطالعه ی نظام ادله در حقوق کیفری سایر کشورها پرداخت .در جهت پاسخگویی به سوالات پیرامون شباهتها وتفاوتهای ادله ی اثبات کیفری در حقوق ایران ومصر همراه با این فرضیه که میان تمام جهات ادله اثبات کیفری در حقوق ایران ومصر شباهت وجود دارد
 
این تحقیق با استفاده از روش تطبیقی واستفاده از منابع کتابخانه ای به نگارش در آمده است ومطالب خود را در قالب دو بخش ارایه می کند وبخش اول را به تطبیق ادله ی قانونی درحقوق ایران ومصر اختصاص داده وبخش دوم را به تطبیق ادله ی معنوی در حقوق ایران ومصر اختصاص می دهد.حاصل این تحقیق این است که دلایل قانونی شامل اقرار ،شهادت وسوگند در حقوق ایران ومصر به لحاظ استفاده ی هر دو سیستم از منابع فقهی در کلیات شباهتهای بسیاری با هم دارند وعمده ی تفاوتهای بین این دو سیستم در جزییات مشاهده میشود .در ادله ی معنوی شامل علم قاضی وادله ی جدید از جمله دلایل الکترونیکی وکارشناسی میان دو سیستم تفاوتهای اساسی مشاهده گردید بطوریکه میتوان این دو سیستم را کاملا مجزا ومتفاوت از هم در نظر گرفت.مبنای این امر در حقوق مصر تبعیت سیستم دلایل معنوی این کشور از اندیشه ی فعال گرایی در دهه های اخیر مقتبس از حقوق فرانسه بوده است.در حالیکه سیستم دلایل معنوی در حقوق کیفری ایران از اندیشه ای مابین فعال گرایی وانفعال گرایی تبعیت کرده ودر جای جای ادله ی معنوی این امر به وضوح پیداست 
 
 
 
کلمات کلیدی:
دعوی
علم قاضی
دعاوی کیفری و حقوقی

ادله اثبات دعوی

قوانین ایران و مصر
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب 
مقدمه

فصل اول:کلیات و مفاهیم ادله اثبات دعوی

الف:مبحث اول:تعریف ادله اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر

ب:مبحث دوم:تقسیم بندی ادله
ج:مبحث سوم:قواعد رسیدگی به اثبات دعوی

د:مبحث چهارم:مقایسه ادله اثبات دعوی در دعاوی حقوقی و کیفری

۱¬- بند اول: اشتراکات ادله در دعاوی حقوقی و کیفری
۲- بند دوم :تمایزات ادله در دعاوی حقوقی و کیفری
ه:مبحث پنجم :سیستم حاکم بر ادله اثبات دعوی از نظر فقه و قانون موضوعه

ی:مبحث ششم:اصول اساسی سیستم ادله اثبات دعوی در فقه حقوق

۱- بند اول :طریقیت ادله اثبات دعوی
۲- بند دوم :صلاحیت قاضی در تعیین ارزش ادله اثباتی
 

فصل دوم :اقرار

الف:مبحث اول:مفهوم اقرار

۱- بند اول:معنای لغوی
۲- بند دوم: معنای اصطلاحی

ب:مبحث دوم :اقسام اقرار

۱- بند اول:اقرار کتبی و شفاهی ،فعلی و اشاره ای
۲- بند دوم: اقرار معلق و منجر
۳- بند سوم :اقرار صریح و ضمنی

۴- بند چهارم :اقرار ابتدائی و اقرار در پاسخ به سوال و اقرار مترتب بر دعوی

۵- بندپنجم: اقرار ساده ،اقرار مقید واقرار مرکب
۶- بند ششم :اقرار کلی وجزئی
۷- بند هفتم :اقرار در دادگاه و اقرار در خارج از دادگاه
۸- بند هشتم :اقسام اقرار در قانون مصر
ج: مبحث سوم:ارکان اقرار
۱- بند اول:اخبار به حق بودن اقرار
۲¬- بند دوم: به نفع دیگری بودن اقرار
۳- بند سوم: بر ضرر خود بودن
۴- بند چهارم: ارکان اقرار در قانون مصر

د:مبحث چهارم:شرایط اقرار

۱- بند اول :شرایط مقر
۲- بند دوم :شرایط مقرله
۳- بند سوم:شرایط مقربه

۴- بند چهارم: آیا سکوت خوانده می تواند حکم اقرار داشته باشد

۵- بند پنجم: وکالت در اقرار        
                   

فصل سوم :شهادت

الف:مبحث اول:تعریف شهادت
۱- بند اول :معنای لغوی
۲- بند دوم :معنای اصطلاحی
ب:مبحث دوم:بینه و شهادت
۱- بند اول :معنای بینه 
۲- بنددوم: انواع بینه
۳- بند سوم :شهادت در قوانین ایران
ج:مبحث سوم : شرایط و شاهد
۱- بند اول: دیدگاه قانون مصر
د:مبحث چهارم: منشاء علم شاهد
۱- بند اول: دیدگاه حقوقدانان مصری
۲- بند دوم:نظریه قانون مصر
ه:مبحث پنجم: نصاب شهادت
۱- بند اول: نصاب شهادت در حق الله
۲- بند دوم: نصاب شهادت در حق الناس
۳- بند سوم:نصاب شهادت در قوانین جدید مصر
ی:مبحث ششم :قلمرو اعتبار شهادت
۱- بند اول :شهادت در محکمه قضایی
۲- بند دوم: شهادت درغیر محکمه قضایی
 

فصل چهارم :علم قاضی

الف:مبحث اول:تعریف لغوی و اصطلاحی علم

۱- بند اول:علم عادی
۲- بند دوم:تعریف لغوی و اصطلاحی قاضی

ب:مبحث دوم:بررسی انواع علم وارزیابی آنها

۱- بند اول :ارزش قضایی علم یقینی و علم عادی از نظر فقیهان و حقوقدانان اسلامی
۲- بند دوم :مقایسه علم عادی وطن متآخم به علم

ج:مبحث سوم:دیدگاههای مختلف در خصوص علم قاضی

۱- بند اول: دیدگاه طرفداران حجیت علم قاضی درحقوق الله
۲- بند دوم: دیدگاه معتقدان به اعتبارعلم قاضی در حق الناس
د:مبحث چهارم:طریقت یا موضوعیت داشتن ادله اثبات دعوی و علم قاضی
۱- بند اول : علم قاضی در دعاوی مدنی
۲- بند دوم:سیستمهای ادله قانونی و ادله اخلاقی
۳- بند سوم:رابطه نظر کارشناسی با علم قاضی
ه:مبحث پنجم:دیدگاه قوانین مصر
 

فصل پنجم:سوگند

الف:مبحث اول:کلیات
۱- بند اول:تعریف قسامه
۲- بند دوم: قلمرو قسامه
ب:مبحث دوم:اقامه قسامه
۱-بند اول:مطالبه بینه از متهم(مدعی علیه)
۲-بند دوم:قسامه مدعی
۳-بند سوم:دیدگاه قوانین مصر
ج:مبحث سوم: تعداد قسم
۱- بند اول :تعداد قسم در قتل
۲- بند دوم:تعداد قسم در جراحات
د:مبحث چهارم:کشف حقیقت پس از اجرای قسامه
۱- بند اول:کشف حقیقت با بینه
۲- بند دوم :کشف حقیقت با اقرار شخص ثالث
۳- بند سوم:کشف حقیقت به استنادقول مدعی
۴- بند چهارم:دیدگاه قوانین مصر 
 
فصل ششم:سایر ادله

الف :مبحث اول:تحقیقات محلی، معاینه محل ودلایل ومدارک موجود در صحنه جرم

ب: مبحث دوم:نظریه کارشناس
۱- بند اول:تعریف و ضرورت کارشناس در قضا
۲- بند دوم:نظریه کارشناس ازدیدگاه فقه وقانون
ج: مبحث سوم:اسناد
د: مبحث چهارم:شنود تلفنی،فیلم و نوار
ه:مبحث پنجم:امارت قانونی
۱- بند اول:اماره تصرف
۲- بند دوم:امارت علم به قوانین پس از انتشار
۳- بند سوم:ماده۴۹۹ قانون مجازات اسلامی
ی: مبحث ششم:ادله الکترونیکی
۱- بند اول:تعریف ادله ی الکترونیکی
۲- بند دوم:اهمیت ادله ی الکترونیکی
۳- بند سوم:طریقه یافتن ادله الکترونیکی 
نتیجه گیری وپیشنهادات
منابع وماخذ
 

دانلود بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر

ضرورت برنامه تلفیقی در ایران و موانع موجود در سازماندهی تلفیقی برنامه های درسی

ضرورت برنامه تلفیقی در ایران و موانع موجود در سازماندهی تلفیقی برنامه های درسی

هدف از این پایان نامه ضرورت برنامه تلفیقی در ایران و موانع موجود در سازماندهی تلفیقی برنامه های درسی می باشد

دانلود ضرورت برنامه تلفیقی در ایران و موانع موجود در سازماندهی تلفیقی برنامه های درسی

تلفیق در برنامه درسی
برنامه‌های درسی تلفیقی
سازمان دهی تلفیقی برنامه های درسی
الگویی برای تدوین برنامه های درسی تلفیقی
تلفیقی برنامه های درسی
ضرورت برنامه تلفیقی در ایران
سازماندهی تلفیقی برنامه های درسی
موانع موجود در سازماندهی تلفیقی برنامه های درسی
پایان نامه برنامه درسی تلفیقی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1432 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 93

دانلود پایان نامه مدیریت آموزشی و برنامه ریزی درسی

ضرورت برنامه تلفیقی در ایران و موانع موجود در سازماندهی تلفیقی برنامه های درسی

 
 
 
چکیده:
تغییرات گوناگون و مستمر در دنیای فناوری و دگرگونی‌های عظیم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، و به تبع آن‌ها پیدایش نیازهای متنوع و گوناگون فردی و اجتماعی، و وضعیت نگران کننده‌ی فاصله‌ی بین دنیای آموزش و دنیای کار ضرورت ایجاد تغییر در شیوه‌های طراحی و اجرای برنامه‌های درسی را امری بدیهی ساخته است و موجب شده تا برنامه‌ریزان بیش از پیش در زمینه‌ی طراحی برنامه‌ها به رویکردهای مختلف بیندیشند. (یکی از رویکردهایی که می‌تواند به حل مسئله کمک کند رویکرد تلفیقی است.)در طول زمان نظام‌های درون رشته‌ای، مهم‌ترین سهم و نقش را در آموزش داشته‌اند. علیرغم انتقادات و اشکالاتی که به این شیوه‌ی سازماندهی وارد ساخته‌اند. اما عملاً بخش اعظم برنامه‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها در دنیا، بر این اساس طراحی می‌شده و اکنون نیز پا برجاست (احمدی، به نقل از ملکی 1382).
 
در حالی که با وجود این نظام هرگز بین محتوای برنامه درسی و زندگی واقعی دانش‌آموز رابطه موثر به وجود نمی‌آید بدین معنی که آموخته‌های شاگردان در مسائل اساسی زندگی‌شان به کار نمی‌آید و هیچ کمکی در حل مسائل زندگی به آنها نمی‌کند.لذا وقتی مفاهیم علمی نتوانند دانش‌آموز را رشد دهند از ارزش تربیتی برخوردار نخواهند بود، چرا که در زمینه تربیت دانش‌آمو‌ز، رشته‌های علمی نقشی جز وسیله بودن ندارند.وقتی در زندگی خود با مسائلی مواجه می‌شویم هرگز نمی‌پرسیم که به عنوان مثال درس ریاضی چه بخش از مسئله را حل می‌کند و یا درس دیگر چه نقشی می‌تواند داشته باشد، چرا که مسائل اجتماعی از کلیت برخوردارند، لذا باید کلی نگریسته شوند (هاشمیان نژاد به نقل از ملکی، 1382).
 
فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق را بررسی می کند که در این رابطه تاریخچه تلفیق ، تعاریف مختلفی از برنامه درسی تلفیقی، اصول تلفیق، انواع و ابعاد آن و ویژگی های این نوع برنامه درسی، دلایل استفاده از تلفیق، فواید و نکات مثبت درسی در برنامه درسی، ضرورت توجه به برنامه درسی تلفیق در ایران، موانع موجود در سازمان دهی تلفیقی برنامه های درسی و گزارش از اجرای برنامه درسی تلفیقی در ژاپن ارائه گردیده است در ادامه انواع الگوهای تلفیق در برنامه درسی و ارائه یک الگوی راهنما جهت تدوین برنامه های درسی تلفیقی ارائه شده است در انتهای فصل دوم به چند تحقیق مرتبط با موضوع این تحقیق در داخل و خارج کشور اشاره شده است.
 
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

برنامه درسی

سازماندهی محتوا

برنامه درسی تلفیقی

ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

 
 
 
مقدمه:
برنامه درسی تلفیقی (Integrated Curriculum) همزمان با شکل گیری حوزه برنامه درسی در اوایل قرن بیستم مورد توجه صاحبنظران برنامه ریزی درسی و دست اندرکاران تعلیم و تربیت قرار گرفت و در سالهای اخیر نیز در اکثر کشورهای پیشرفته جهان توجه ویژه ای به این امر شده است. گسترش سریع دانش و اطلاعات، گسیختگی و پراکندگی بخشهای گوناگون برنامه های درسی سنتی، عدم ارتباط آن با واقعیتهای زندگی شخصی و اجتماعی یادگیرندگان و عواقب ناگوار برنامه های درسی موجود، موجب توجه هر چه بیشتر به مقوله تلفیق برنامه های درسی شده است. از طرفی، تجربه های موفقیت آمیز اجرای برنامه درسی تلفیقی، این نظریه را مورد تأیید قرار داده است که این رویکرد، دانش آموزان را برای یادگیری بهتر و مداوم بر می انگیزد و قابلیتهای لازم برای زندگی در قرن بیست و یکم را در آنان پرورش میدهد. 
 
هدف از این پایان نامه بررسی تاریخچه تلفیق ، تعاریف مختلفی از برنامه درسی تلفیقی، اصول تلفیق، انواع و ابعاد آن و ویژگی های این نوع برنامه درسی، دلایل استفاده از تلفیق، فواید و نکات مثبت درسی در برنامه درسی، ضرورت توجه به برنامه درسی تلفیق در ایران، موانع موجود در سازمان دهی تلفیقی برنامه های درسی و گزارش از اجرای برنامه درسی تلفیقی در ژاپن ارائه گردیده است در ادامه انواع الگوهای تلفیق در برنامه درسی و ارائه یک الگوی راهنما جهت تدوین برنامه های درسی تلفیقی ارائه شده است در انتهای فصل دوم به چند تحقیق مرتبط با موضوع این تحقیق در داخل و خارج کشور اشاره شده است.
 
 
 
فهرست مطالب
 
 
مقدمه: 12
تاریخچه: 13

واژه‌های انگلیسی و تعاریف مختلف برنامه درسی تلفیقی: 18

اصول تلفیق: 20

انواع تلفیق: 21

1) تلفیق تصادفی (اتفاقی): 25
2) تلفیق از طریق تقویت و تمرین: 26
3) تلفیق از طریق محاط کردن: 26
4) تلفیق از طریق هماهنگی: 27
5) تلفیق از طریق فرایندها: 27
6) تلفیق با استفاده از تم یا موضوع: 28
الف ـ تلفیق محتوا محور 32
ب ـ تلفیق مهارت محور 32
1ـ برنامه‌ی درسی محتوا محور: 33
2ـ برنامه‌ی درسی مهارت محور: 33

ابعاد تلفیق 34

وسعت 34
شدت 35
درگیری محیطی: 35
الف ـ توصیف مسایل محیطی: 36
ب ـ جستجوی راه حل یک مسأله محیطی: 36
ج ـ فعالیت دانش‌آموزان برای اصلاح واقعی وضعیت محیطی در یک طرح واقعی: 36

ویژگی‌‌های برنامه درسی تلفیقی: 36

چرائی رویکردی تلفیقی: 39
فواید و نکات مثبت تلفیق در برنامه‌های درسی 43
1) مهارتی 43
2) نگرشی 43
3) دانشی 44

برنامه درسی تلفیقی پیش‌نیاز تحقق توسعه پایدار و همه جانبه در ایران: 45

1ـ نارسائی مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در حل مشکلات و معضلات موجود در جامعه: 46
2ـ ناکارآمدی پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده در عرصه عمل: 47
3ـ ناتوانی مراکز علمی در تولید علم و بومی کردن آن: 47
4ـ نادیده انگاشتن برخی از حوزه‌های دانش و بعضاٌ قربانی کردن آنها: 48
5ـ شیوع و گسترش روز افزون دگرگونی و بحران‌های گوناگون در قلمرو زندگی فردی و اجتماعی نسل‌های جدید و تضعیف سرمایه‌های انسانی 49

موانع و محدودیتهای سازماندهی تلفیقی برنامه‌های درسی 51

الف) موانع  خارجی: 52
ب) موانع داخلی: 53

الگوهای تلفیق برنامه درسی: 54

الگوی برنامه درسی مکعب شکل 54
الگوی برنامه درسی تلفیقی از نظر شومیکر 56
1ـ فرایندها و مهارتهای اصلی 57
2ـ رشته‌های برنامه‌ی درسی 57
3ـ مضمون‌های اصلی 58
4ـ پرسش‌ها 58
الگوی تلفیق برنامه درسی از نظر بین: 58
الگوی تلفیق برنامه‌ی درسی در تعلیم و تربیت نتیجه‌‌مدار 60
الگوی تلفیق برنامه درسی از نظر جی کوبز: 61
1ـ انتخاب یک مرکز سازماندهی 61
2ـ سیال‌سازی ذهنی ارتباطات 61
3ـ تعیین سوالات راهنما که به عنوان قلمرو و توالی عمل می‌کنند 62
4ـ نوشتن فعالیت‌های اجرائی: 62
الگوی تلفیق برنامه درسی از نظر دریک: 63
1ـ محتوا و دانش ارزشمند 63
2ـ چهارچوب نظری 63
3ـ هدف‌ها و نتایج یادگیری و ارزشیابی 64

الگوی تلفیق برنامه درسی از نظر ماریون بریدی 66

ارائه مدلی جهت برنامه‌ی درسی تلفیقی: 68
گزارشی درباره اجرای برنامه درسی تلفیقی در ژاپن: 71
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 73
تلفیق از دیدگاه دانش‌آموز: ساخت معنا در علوم (1992) 73
برنامه‌ی درسی تلفیقی برای آموزش و پرورش سال 2000 74
نگرش‌معلمان مدرسه ابتدایی نسبت به یک برنامه درسی میان‌رشته‌ای در تایوان 75
ایجاد ارتباط یک مطالعه موردی یادگیری کلاس پنجم از دو سازمان مختلف برنامه‌ی درسی تلفیقی 76
پنج سطح تلفیق برنامه‌ درسی در مدرسه‌ی میانی (1995) پژوهشگر: شومیکر 78
تهیه‌ی برنامه‌های تلفیقی چند رشته‌ای و میان رشته‌ای (1997) 79
باورهای حرفه‌ای و شرایطی که برنامه‌ی درسی تلفیقی مدرسه‌ی میانی در انگلستان را حمایت می‌کند. 80
انتظارات و واقعیات تلفیق برنامه‌ی درسی در یک مدرسه میانی 81
جمع‌بندی مطالعات خارج از کشور 83
تحقیقات داخل کشور 84
چگونگی تلفیق برنامه‌های درسی تاریخ، جغرافیا، تعلیمات اجتماعی و ارایه اصول و روشهای مناسب در این خصوص 85
اصلاحات برنامه‌ی درسی ملی ژاپن با تاکید بر رویکرد تلفیقی 86
بررسی‌ کتاب‌های درسی علوم تجربی و ارایه الگو برای درهم تنیدن برنامه‌ی درسی علوم ابتدایی 87
آموزش و پرورش در دوره‌ی انتقال 87

تلفیق درس دینی و قرآن در برنامه‌ی درسی نظام آموزشی متوسطه 89

الگوهای تلفیق در برنامه درسی دوره‌ی‌ ابتدایی 1380 89

تأثیر آموزش تلفیقی در یادگیری دانش‌آموزان پایه اول ابتدائی شهر تهران 90
 
 
فهرست منابع:
الف ـ کتب فارسی
ب ـ پایان‌نامه‌ها
ج ـ مقالات
د ـ سایت‌ها
رـ کتب انگلیسی
 
 
 
 
 
 
 
 

دانلود ضرورت برنامه تلفیقی در ایران و موانع موجود در سازماندهی تلفیقی برنامه های درسی

بررسی پوشش زنان و مردان در اسلام

بررسی پوشش زنان و مردان در اسلام

هدف از دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی بررسی کامل و جامع پوشش زنان و مردان در اسلام می باشد

دانلود بررسی پوشش زنان و مردان در اسلام

پوشش زنان در اسلام
پوشش مردان در اسلام
پوشش اجتماعی بانوان
پوشش اجتماعی مردان
پایان نامه پوشش زنان و مردان در اسلام
بررسی پوشش زنان و مردان در اسلام
حجاب زن در قرآن مجید
فلسفه پوشش در اسلام
فلسفه حجاب در قرآن
دانلود پایان نامه حجاب
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 324 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 329

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی

بررسی پوشش زنان و مردان در اسلام

 

 

***کامل ترین پایان نامه کارشناسی ارشد در مورد پوشش و حجاب با 329 صفحه

 
 
چکیده:
این رساله حاصل تحقیق نویسنده در موضوع پوشش در اسلام است، که متشکل از یک پیشگفتار، دو بخش، نه فصل و یک خاتمه است.در پیش گفتار پیرامون پوشش در ادیان الهی قبل از اسلام مطالبی را متذکر شده‌ایم، به این منظور که امر به پوشش از امتیازات اسلام و مختص شریعت محمدی (ص) نیست، بلکه تمام ادیان الهی و همه انسانها معتقد به پوشش و مزین به لباس اند.
 
در بخش اول که خود متشکل از شش فصل است، پوشش اجتماعی مرد و بانوی مسلمان تحلیل و تجزیه می شود. قبل از ورود به فصول این بخش به عنوان مقدمه در زمینة  پوشش از دیدگاه اهل لغت، پوشش از دیدگاه عقل و از دیدگاه فطرت مطالبی بیان شده است. 
 
فصل اول: بیانگر پوشش در آیات و روایات است.
فصل دوم: در این فصل انواع پوشش که عبارتند از پوشش حفاظتی ـ تجملی ـ تأدبی و تعبدی ـ تمانعی و تأمینی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
فصل سوم: در این فصل پوشش موظفی مرد مسلمان را در اجتماع بیان کرده، حدود و کیفیت آن از دیدگاه شرع مقدس اسلام مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
فصل چهارم: این فصل بیان کننده حدود و کیفیت پوشش اجتماعی بانوان مسلمان است در این فصل مطالبی مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند که از این قراراند. 1- شرکت بانوان در اجتماع از نظر دین مبین اسلام 2- حکمت پوشش بانوان در اجتماع 3- شخصیت زن از دیدگاه قرآن کریم 4- حجاب زن در قرآن مجید. آنگاه حدود و کیفیت پوشش بانوان در اجتماع ضمن پنج فرع فقهی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 
فصل پنجم: این فصل مبین احکام پوشش اعضاء مصنوعی است.
فصل ششم: در این فصل پوششهای ممنوعه از نظر شرع مقدس اسلام تجزیه و تحلیل شده است و در ضمن دو مبحث لباسهای ممنوعه مشترک و لباسهای ممنوعه مختص بیان شده اند.
 
در بخش دوم پوشش ممنوعه تأدبی و تعبدی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.این بخش متشکل از سه فصل است.
فصل اول: در این فصل پوشش نمازگزار (ستر صلاتی) در ضمن دو مبحث مورد تجزیه قرار گرفته است. مبحث اول مبین حدود و کیفیت پوشش مرد نماز گزار است و مبحث دوم پوشش موظفی زن نمازگزار را بیان می کند.
فصل دوم: لباس احرام، در این فصل حدود و کیفیت لباس محرم تبیین شده است.
فصل سوم: لباس آخرت، این فصل بیان کننده پوشش میت، اندازه و شرائط آن از دیدگاه شرع مقدس اسلام است.
و در نهایت خاتمه این رساله است که ضمن دو مبحث رنگهای مستحب و مکروه را از نظر دین مبین اسلام بیان می کند.
 
 
کلمات کلیدی:

حجاب

پوشش

انواع پوشش

پوشش در آیات و روایات

حجاب زن در قرآن مجید

پوشش اجتماعی بانوان مسلمان

 
 
مقدمه:
یا بنی آدم قد أنزلنا علیکم لِباساً یوا‍رِی سُواتِکُم و ریشا و لِباس التّقوی ذِلک خَیر... 
ای فرزندان آدم! لباس برای شما فرو فرستادیم که اندام شما را می‌پوشاند. و مایة زینت شماست؛ اما لباس پرهیزگاری بهتر است.
 
احکام و دستورهای مکتب وحی، که از سوی آفریدگار انسان و جهان، توسط پیامبران به بشر ارزانی شده است، با در نظر قرار دادن ابعاد مختلف انسان، در مقام پاسخ به نیازهای طبیعی و فطری او است. در نتیجه، با سیر تکاملی او هم‌سو و هماهنگ است و در جهت تعالی ارزش‌های انسانی، رهنمایی دانا و خبیر، بلکه بهترین جهت‌دهنده و برترین شکوفاگر استعدادهای مختلف آدمی است.
 
با توجه به این که جهان و از جمله، انسان ماهیتی«از اویی» و«به سوی اویی» دارد، فقط قوانین و برنامه‌های الهی می‌تواند سعادت انسان را تأمین کند. شهید مطهری در این باره می‌فرماید:
 
جهان ماهیت از«اویی» (انالله) و«به سوی اویی»(و انا الیه راجعون) دارد. موجودات جهان با نظامی هماهنگ، به یک سو و به یک طرف و یک مرکز تکامل می‌یابند. آفرینش هیچ موجودی عبث و بیهوده و بدون هدف نیست... انسان در میان  موجودات، از شرافت و کرامت مخصوص برخوردار است و وظیفه و رسالتی خاص دارد و مسؤول تکمیل و تربیت خود و اصلاح جامعه خویشتن است. جهان مدرسة انسان است و خداوند به هر انسانی بر طبق نیت و کوشش صحیح و درستش پاداش می‌دهد.بنابراین، احکام دینی با طبیعت فطری هماهنگ و هم‌سو است. این تناسب و ارتباط تنگاتنگ، میان طبیعت فطری و دستورهایی دینی، دو سویه و به صورت متقابل است؛ یعنی از یک سو هدایت‌های فطری، آدمی را به پیروی از احکام و دستورهای مکتب وحی فرا می‌خواند و از سوی دیگر، دستورهای دینی، ما را به پیروی از هدایت‌های فطری دعوت می‌کند. 
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده  1
سپاس 1
پوشش در آئین زرتشت 7

اقدامات زرتشت برای تحکم رعایت حجاب 7

سیرة عملی زرتشتیان 9
پوشاک زنان زرتشتی 10
پوشش در آئین یهود 12
حجاب در تورات مقدس 13

کیفیت و مقدار پوشش زنان یهودی  14

حجاب در تلمود مقدس 15
قوانین حجاب زنان در تلمود 16
سیره عملی زنان یهودی 19
پوشش در آئین مسیحیت 21

حجاب در انجیل مقدس 22

دستورهای دینی پاپ ها و علمای مسیحی 26
سیره عملی زنان مسیحی 29
خلاصه  32
بیان موضوع 33
پیشینه تحقیق 33
ضرورت تحقیق 34
 

بخش اول: پوشش اجتماعی 36

مقدمه بخش اول: 37
مطلب اول: حجاب در لغت و اصطلاح 37
مطلب دوم: پوشش از دیدگاه فطرت 38
مطلب سوم: پوشش از دیدگاه عقل 39

فصل اول: پوشش در آیات و روایات 41

الف) پوشش در قرآن کریم 41
ب) پوشش در احادیث و روایات 50

فصل دوم: انواع پوشش 52

1- پوشش حفاظتی 53
2- پوشش تجملی 56
3- پوشش تأدبی و تعبدی 64
4- پوشش تمانعی 68
5- پوشش تأمینی 69

فصل سوم: پوشش اجتماعی مردها 73

دیدگاه ها 74
دیدگاه اول: قول مشهور علمای اسلام 74
ادله قول مشهور 74
نکات 75
شرح و بررسی واژه ها 76
نتیجه 82
دیدگاه دوم: میزان پوشش آقایان در اجتماع 82
ادله 82
نتیجه 85
تحقیق در مسأله  88
دلایل 88

فصل چهارم: پوشش اجتماعی بانوان 90

مطالب 90
مطلب اول: شرکت بانوان در اجتماع  90
روایاتی درباره حضور زنان در اجتماع 91
مطلب دوم: حکمت پوشش بانوان در اجتماع 94

مطلب سوم: شخصیت زن از دیدگاه قرآن مجید 96

مطلب چهارم: حجاب زن در قرآن کریم 100
شرح و بررسی واژه ها 103
استثناء اول 105
استثناء دوم 111
شرح و بررسی واژه ها 116
نتیجه  117
حدود و کیفیت پوشش بانوان در اجتماع 120
فروع  120
فرع اول: پوشش بانوان در برابر نامحرم 120
دیدگاه اول: پوشاندن همه بدن غیر از چهره و دستها تا مچ 121
دلایل 121
خلاصه  139
نتیجه 143
دیدگاه دوم: پوشانیدن همه بدن  144
دلایل 144
تحقیق در مسأله 160
آراء دانشمندان (فقها) 164
الف) آرا فقهای خاصه پیرامون پوشش بانوان در برابر نامحرم 164
ب) آرا علمای عامه پیرامون پوشش بانوان در برابر نامحرم 165
فرع دوم: پوشش بانوان در برابر محارم 168
کیفیت پوشش بانوان در برابر محارم 169
دیدگاه اول: بر بانوان مسلمان واجب است تمام بدن خویش به غیر از چهره و دو دست تا مچ را از محرم بپوشاند 169
دیدگاه دوم: پوشانیدن همه بدن غیر از مواضع زینت در برابر محارم واجب است 170
دیدگاه سوم: بر زن آشکار کردن همه بدن بجز عورتین در برابر محارم جایز است 173
دلایل 173
خلاصه و نتیجه  176
پوشش زن در مقابل همسر 177
فرع سوم: پوشش بانوان در مقابل نامزد 177
آرا فقها 179
بیان ادله  180
بررسی شروط ششگانه 187
مسائل 190
مسئله اول: جواز نظر زن به مرد در هنگام خواستگاری 190
مسئله دوم: آیا تکرار نظر جایز است؟ 192
مسئله سوم: آیا جواز نظر مشروط است؟ 192
مسئله چهارم: در جواز نگاه کردن آیا اذن و اجازه طرفین شرط است؟ 194
مسئله پنجم: در جایی که اجازه ولی شرط است آیا او می تواند نگاه کند؟ 195
فرع چهارم: پوشش بانوان در برابر مماثل 196
دلایل 197
فرع پنچم: پوشش بانوان در برابر تابعین غیر اولی الاربه  199
دلیل 199
فرع ششم: پوشش بانوان در برابر اطفال 199
دلیل 200
حق در مسئله 200
دلایل 201
فرع هفتم: پوشش بانوان سالخورده 201
دلائل 201
تحقیق در مطلب 205
انصاف در مطلب 205
نتیجه 205
میزان پوشش بانوان سالخورده 206

فصل پنجم: پوشش اعضای مصنوعی 207

حکم اعضای مصنوعی 210
دیدگاه اول: پوشانیدن اعضای مصنوعی واجب نیست 210
دلائل 210
1- اصل برائت 210
2- اصل استصحاب 211
دیگاه دوم: پوشانیدن اعضای مصنوعی غیر ظاهره واجب است 211
دلایل 211
1- تمسک به اطلاق ادله وجوب پوشش زینهای غیرظاهره 211
2- اجماع 212
آرا فقها 212
نتیجه  213

فصل ششم: پوشش های ممنوع 214

مقام اول: لباس های مشترک ممنوع 214
الف) لباس شهرت 214
پوشیدن لباس شهرت در اسلام چه حکمی دارد؟ 217
دیدگاه اول: پوشیدن لباس شهرت حرام است 217
ادله 218
دیدگاه دوم: پوشیدن لباس شهرت مکروه است 221
دلایل 221
روایات مجوزه 222
ایراد بر استدلال 223
تحقیق در مسئله (قول بالتفصیل) 224
اقسام لباس شهرت 224
نتیجه  225
ب) لباس مختص 225
پوشش مختص بانوان برای مردها و بالعکس 226
ادله 226
نتیجه 231
ج) لباس مختص به کفار(تشبه به کفار) 231
آرا فقها 232
تحقیق در مسئله 233
ادله 233
د) لباس غصبی 235
ادله 235
مقام دوم: لباسهایی که پوشیدنشان بر مرد مسلمان جایز نیست 238
الف: لباس ابریشمی خالص 238
اقوال علما 238
ادله 240
نتیجه  242
تحقیق در مسئله 247
لباس مطلا 248
ادله 248
فروع 252
ادله 253
نتیجه 254
 

بخش دوم: پوشش تعبدی و تأدبی 255

مقدمه بخش: 255

فصل اول: پوشش نمازگزار 257

مبحث اول: میزان پوشش لازم برای مرد نمازگزار 258
دلایل 258
نتیجه  263
آرا فقهای اسلام 263
الف) بیانات علماء خاصه درباره میزان لازم پوشش 263
ب) بیانات علماء عامه درباره اندازه پوشش  265
مبحث دوم: میزان پوشش لازم برای بانوان در نماز 267
آرا فقها 267
ادله 268
جمع بین روایات 278
بیان رأی  278

فصل دوم: پوشش محرم(لباس احرام) 279

الف) پوشش موظفی مرد محرم 280
ادله 280
نکات 287
رأی  288
ب) پوشش موظفی بانوان در حال احرام 289
ادله 289
تنبیهات 296
تعویض لباس احرام 296
ادله 296
نتیجه 298
آرا فقها 298
فصل سوم: پوشش میت  302
میزان پوشش لازم در لباس اموات 302
آرا فقها 302
ادله 304
توضیح واژه ها 305
نتیجه  312
خاتمه 313
رنگ لباس در اسلام 313
مقام اول: رنگ های مستحب در لباس 313
1- رنگ سفید 313
ادله 313
نتیجه 316
2- رنگ سبز 316
ادله  316
مقام دوم: رنگهای مکروه در لباس 318
1- رنگ سیاه 318
ادله  318
نتیجه  320
رنگ قرمز 320
ادله  321
نتیجه  322
فهرست مآخذ 323
 

دانلود بررسی پوشش زنان و مردان در اسلام

پروپوزال بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر

پروپوزال بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر

هدف از دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر می باشد

دانلود پروپوزال بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر

اثبات دعوی
ادله اثبات دعوی
ادله اثبات کیفری
ادله اثبات کیفری در قانون جزای مصر
ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران
دانلود پروپوزال ادله اثبات دعوی
دانلود پروپوزال ادله اثبات کیفری
پروپوزال بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر
پروپوزال ادله اثبات کیفری در قانون جزا
دسته بندی فقه،حقوق،الهیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق

بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر

 
 
مقدمه:
ادله عبارت است از مجموعه دلایل و شواهدی که قاضی اقناع وجدانی می رساند تا با توجه به همان دلایل متهم را به جایگاه اصلی خود برساند و آنچه را که وجدان دادرسی را در اثبات ادعا قانع می کند در علم حقوق اصطلاحا به ان دلیل می نامند و اهمیت ادله اثبات دعوی به ویژه در عمل در خور توجه است ، زیرا مراجع قضایی فقط حقوقی را می پذیرند که دانده بتواند وجود ان را ثابت نماید ، و سوالاتی که در این رابطه مطرح می شود عبارتند از :
 
1-آیا ادله اثبات در حقوق ایران مشابه حقوق مصر است ؟
2-مبانی ادله اثبات در حقوق ایران و مصر چیست ؟
3-نظام دلایل معنوی در هر رو نظام چگونه است ؟
 
فرضیه های تحقیق :
1-حجیت یا عدم حجیت ادله اثبات در حقوق ایران هماننند حقوق مصر است .
2-طریقیت با موضوعیات ادله اثبات نظام حقوقی دو کشور یکی است 
3- علم قاضی در حقوقی مصر بر خلاف حقوق ایران هر چند که قاضی معلوماتش درست و منطبق با واقعیت باشد نمی تواند قاضی به معلومات شخصی خود تکیه کند و رای بدهد 
نواوری تحقیق:   بررسی و تحلیل قضیه مورد بحث می تواند موثر در اثبات جرم باشد و باتوجه به اصالت البرائت ، دلیل حاصله باید متعارف و معقول بود و الا محکوم به برائت است ضمناً در رسانه فوق به طور تخصصی به بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در حقوق ایران و مصر پرداخته شده که ار این جهت نو و جدید می باشد . 
 
 
 
کلمات کلیدی:

اثبات دعوی

ادله اثبات دعوی

ادله اثبات کیفری

ادله اثبات کیفری در قانون جزای مصر

ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران

 
 
 
 
 
 فهرست مطالب 
مقدمه

کلیات و مفاهیم ادله اثبات دعوی

الف:مبحث اول:تعریف ادله اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر

ب:مبحث دوم:تقسیم بندی ادله

ج:مبحث سوم:قواعد رسیدگی به اثبات دعوی

د:مبحث چهارم:مقایسه ادله اثبات دعوی در دعاوی حقوقی و کیفری

۱¬- بند اول: اشتراکات ادله در دعاوی حقوقی و کیفری
۲- بند دوم :تمایزات ادله در دعاوی حقوقی و کیفری

ه:مبحث پنجم :سیستم حاکم بر ادله اثبات دعوی از نظر فقه و قانون موضوعه

ی:مبحث ششم:اصول اساسی سیستم ادله اثبات دعوی در فقه حقوق

۱- بند اول :طریقیت ادله اثبات دعوی

۲- بند دوم :صلاحیت قاضی در تعیین ارزش ادله اثباتی
منابع وماخذ
 

دانلود پروپوزال بررسی تطبیقی ادله اثبات کیفری در قانون جزای ایران و مصر