سیمکا

سیمکا

فروشگاه اینترنتی Simka
سیمکا

سیمکا

فروشگاه اینترنتی Simka

پاورپوینت دریاچه خزر

پاورپوینت دریاچه خزر

پاورپوینت بررسی دریاچه مازندران در 16 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت دریاچه خزر

دانلود پاورپوینت بررسی دریاچه مازندران 
تحقیق بررسی دریاچه مازندران 
مقاله بررسی دریاچه مازندران 
پاورپوینت بررسی دریاچه مازندران 
بررسی دریاچه مازندران 
دریاچه 
مازندران
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

پاورپوینت بررسی دریاچه مازندران در  16 اسلاید قابل ویرایش

ممکن است در کپی مطالب از فایل پاورپوینت به سایت، برخی کلمات بهم ریخته باشد

بزرگ ترین دریاچه جهان که در اصطلاح آن را دریا مى نامند دریاچه مازندران است. این دریاچه از دریاچه سوپریور که دومین دریاچه بزرگ دنیا است ? برابر وسیع تر است و عمق آن از شمال به جنوب افزایش مى یابد. عمق این دریاچه در ناحیه شمالى به طور متوسط کمتر از ?? متر، در بخش میانى بین ??? تا ??? متر و در بخش جنوبى که آب هاى ساحلى ایران را تشکیل مى دهد به ??? تا ???? متر مى رسد. تا عمق ???? مترى نیز در ناحیه جنوبى این دریاچه گزارش شده است.
جهت جریان آب این دریاچه از سمت شمال غرب به جنوب شرق است. همین جهت جریان و عمق زیاد آب در سواحل ایران که باعث کندى حرکت جریان مى شود منجر به تجمع انواع آلودگى هاى این دریاچه در سواحل ایران به میزانى بیش از سواحل سایر کشورها مى شود
دریاى مازندران دریایى بسته است و خروجى عمده اى جز تبخیر ندارد. در این گونه محیط هاى آبى بسته اهمیت کنترل آلودگى ها به مراتب بیش از منابع آبى است که جریان خروجى دیگرى به جز تبخیر نیز دارند. آمار نشان مى دهد که نزولات جوى در سال هاى اخیر روى دریاى مازندران ?? میلى متر افزایش داشته و تبخیر از سطح آن حدود ?? میلى متر کاهش داشته است.
با توجه به حساسیت سطح آب دریاى مازندران نسبت به تبخیر و بارندگى شاید یکى از دلایل افزایش سطح آب دریاى مازندران نیز همین پدیده باشد . دریاچه مازندران توسط ? کشور ساحلى احاطه شده است. این کشورها از نظر موقعیت جغرافیایى بین اروپا و آسیا واقع شده و همین امر موقعیت ترابرى ویژه اى براى دریاى مازندران به وجود آورده است
کیفیت آب مناطق ساحلى در اندازه گیرى هاى انجام شده از ناپاک تا شدیداً آلوده متغیر است. در ?? منطقه که اندازه گیرى در آنها انجام شده است، ? منطقه ناپاک، ? منطقه ناپاک تا آلوده، ?? منطقه آلوده، ? منطقه خیلى آلوده و ? منطقه نیز خیلى آلوده تا آلودگى شدید در مناطق ساحلى مشاهده شده است .
این دریاچه در حقیقت شاهراه ارتباطى کشورهاى شمال به شرق آسیا و هند است. مسیر ترانزیت کالاى شمال جنوب (Nostrac) از شهر هلسینکى فنلاند شروع شده و پس از عبور از خلیج فنلاند و بنادر و سرزمین هاى داخلى روسیه به طرف دریاى مازندران و پس از عبور از خلیج فنلاند و بنادر ایرانى دریاى مازندران به خلیج فارس مى رسد و با کشورهاى شبه قاره هند و سواحل جنوبى خلیج فارس ارتباط برقرار کند.

دانلود پاورپوینت دریاچه خزر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد